Punkty doświadczenia i klejnoty, to fundamentalne czynniki wpływające na fabularny i bojowy rozwój postaci. Nasze forum oferuje cztery główne metody ich zdobywania:
I. Misje
Podstawowa metoda zarobku. W zależności od poziomu mogą być one całkiem łatwe, jak i też niezwykle niebezpieczne. Za ich wykonanie postacie otrzymają adekwatną nagrodę w postaci punktów doświadczenia, klejnotów. a niekiedy i różnych przedmiotów. Wyróżniamy 6 następujących rang misji:
E - Typowa łatwa misja z zakresu prac dorywczych. Zarobki nie są wielkie ale w sumie nie ma też żadnego ryzyka.
Nagroda: 5-15 PD, 100-200 K
D - Obejmuje polowanie na dzikie zwierzęta. Może to być między innymi zdobywanie dziczyzny dla jakiejś restauracji, jak i eksterminacja drapieżników dla miejscowych pasterzy.
Nagroda: 20-40 PD, 200-500 K
C - Na misjach tego poziomu możliwe jest pojawienie się zwykłych bandytów oraz pomniejszych potworów. Nie są zbyt silni, lecz mogą stanowić wyzwanie dla niedoświadczanych magów.
Nagrody: 40-60 PD, 500-1000 K
B - Te misje to już wyższa szkoła jazdy. Poza zwykłymi bandytami i słabszymi potworami można się na tknąć na wrogich magów posiadających podobną moc magiczną. Trzeba być gotowym na różne sytuacje.
Nagrody: 60-120 PD, 1000-2000 k, ewentualnie różne przedmioty
A - Grupy magów, bądź potężniejszych bestii, to standard na misjach tego poziomu. Na śmiałków czeka dość ciężka przeprawa.
Nagrody: 120-150 PD, 2000-4000 K, różne przedmioty
S - Misje tak, trudne i ważne, iż mogą wpłynąć na cały kraj. Naturalnie zamieszane w nie są równie potężne istoty, magowie klasy S, demony czy legendarne potwory, Przetrwać to mogą tylko najsilniejsi.
Nagrody: 150-200 PD, 4000-8000 K, różne potężne i wyjątkowe przedmioty
W zależności od okoliczności poziom misji może ulec zmianie.
II. Zdarzenia
Są to swego rodzaju wydarzenia wywołane grą fabularną poszczególnych graczy. Poza samymi zainteresowanymi w zdarzeniu udział biorą także NPC prowadzeni przez MG. Za przykład takiego zdarzenia można podać próbę spotkania z urzędnikiem rady magii, bądź też napad na sklep. O ile zdarzenie inicjują gracze, to naturalnie nadzorowane jest to przez MG i to on decyduje o wyniku końcowym i ewentualnych nagrodach.
III. Walki
W tym wypadku mamy na myśli wszelakie walki między graczami nadzorowane przez Mistrza Gry. Wyróżniamy tu ich dwa typy:
Pojedynki Offtopowe - Obrażenia ani śmierć nie przechodzą na fabułę, dlatego też postacie są całkowicie bezpieczne. Przysługuje za nie też PD, lecz nie przekracza tego z misji rangi E.
Walki Fabularne - Czyli starcia, w których nasze postacie ryzykują własnym zdrowiem i życiem. Jak sama nazwa sugeruje toczą się one na fabule, więc poza ryzykowaniem własnym bezpieczeństwem, postaci mogą grozić także inne konsekwencje. W zależności od przebiegu doświadczenie za te walki może być w granicach misji D.
IV. Eventy/ Arci
Są to wyjątkowe zdarzenia często będące punktem zwrotnym w fabule forum. Nim się rozpocznie zostanie ogłoszony na tablicy, jak i w odpowiednim dziale. Nagrody oferowane w eventach mogą być różne, jednakże w głównej mierze zależne są one od wpływu postaci na rozgrywane wydarzenia.